src="dsc05723_18100570_sys.jpg">

En liten halsning fran nordon!

Halluuu!

Medan mina kara alsklingar lever livet o hittar paradis pa andra sidan ekvatorn, ar jag kvar har nere o hittar mina. (de e ju inte tillatet att bli avis nar man sjalv sitter pa ett annat paradis pa jorden, men de later ju onekligen som att dem har de helt fab om ni fragar mig, skont att ni klarar er pa egen hand lovies :)

Jag befinner mig for tillfallet uppe i Mercury Bay, ett jattemysigt litet stalle oster om Auckland! Jag tog mig hela cagen upp fran Christchurch relatvit fort, for att kunna kora hela vagen ner "pa riktigt". I Wellington lamnade jag mitt kara ""gang" som jag hangt med anda fran Christschurch bestaende av 2 tjejer o 2 killar fran England och en tjej fran Canada. Verkligen supertrevliga, sa det drojde ca en timme innan jag inte var mer pa egen hand i NZlandet...meeen trodde att efter Wellington skulle jag da fa vara ensam upp.
MEN efter ett besok i badrummet borjade jag prata med tva svenska tjejer...som visade sig komma fran lund, och da borjade dem; Mhmm malmo...procivitas (jag hade michas proccebralls pa mig). Och sen; assa vi var med en tjej fran malmo pa manly, hon gick visserligen natur pa borgar men du kanske vet vem hon e? Sophie?
Och jag tappade halvt hakan och sen hade jag varldens roligaste o snallaste resekompisar hela vagen upp till Auckland. Johanna och Johanna ar verkligen tva helfestliga, supersota tjejer som alltsa Sophie lart kanna redan pa Manly. De e allt lustigt hur liten denna varld e va. Och nu har vi tva asskona buds i Lund som vi ska hanga med i sommar, kul va?!

Ja, de blev en helfestlig kvall i Wellington, som resluterade i alldeles for lite somn, sa de blev en massa sovande pa bussen upp till Taupo! Dar badade vi i kallor och sag valdigt fin natur, sen hade vi en lugn kvall pa ett valdigt mysigt hostel. Dagen efter akte vi vidare till Auckland dit vi kom pa eftermiddan for lite shopping och hade annu en lugn kvall. Dagen efter var det sadly Johannas o Johannas sista dag, innan de flog vidare till Singapore. Vi "utforskade" staden och sov i parken o annat innan de blev kvall. Da motte jag upp kara Laura, en alldeles underbar tjej fran England som vi larde kanna redan pa Fraser/ alltsa hon e varldens roligaste tjej sa man visste att de inte skulle bli en trakig kvall...
Jag vinkade hejda till johannisarna, sen gick jag o Laura wild pa "2 for 1" snake bites, valdigt gott dedara. Vi va med i en tavling om att vinna nan sky walk runt NZas hogsta torn (man skulle skrika langt o jag vann over en stor kille, alltsa mina lungor rocks! sen fick laura bindel for ogonen o vimsade bort oss ur leken, men vi kom trea iaf.) Alla stallen var folktomma denna mandag i Ackland, men inte deppade jag och Laura for de. Vi traffade nagra helfestliga o halvt skumma manniskor med en blandning av NZ och England och sen gick vi in pa alla barer och onskade vara favvolatar och dansade oftast alldeles ensamma pa dansgolven. Himla kul var det och den kvallen slutade med en halvtimmes somn innan jag skulle vara pa kiwibussen vid 8. Trist att saga hejda till allt festligt i Auckland, menmen, det var bussen ner till Mercury Bay med trevliga stopp pa vagen. Men sjalvklart var jag ganska trott, och bussen var inte sa festlig, bara 15 pers...sa jag bestamde mig for att ta en dag off och vanta in nasta kiwibuss som kommer hit vilken sekund som helst. Dar ska vara runt 30 pers, sa det blir nog roligare.

Nu tar min dyra internettid slut, sa i gotta go! Men jag uppdaterar er pa vagen, imorgon blir de Maoriaventyr och sen ska jag gora black water rafting, typ som den raftingen vi gjorde uppe vid Cairns, fast denna e i grottor. Haftigt varre! Pusskram fran en glad och lycklig vendi.

Kommentarer
Postat av: Papi

Go for it,

Du verkar ju vara en riktig globetrotter.

Vem kunde ana det när du var liten.

Puss love ya

2009-04-29 @ 10:19:35
Postat av: Mammi

Oj, nu gjorde du mig orolig,

skriv meddetsamma när du varit inne genom grottvärlden,

såatt jag slutar o oroa mig



pussar på dig, från Mammi

2009-04-29 @ 13:27:43
Postat av: Louise (mamma)

Kul att höra dig berätta, många av platserna har jag roliga minne från.

Sophie är ju faktiskt "made in New Zealand" och där är ju så mkt vackert att se. Får du chansen så ta dig till New Chumps beach.

Kramar

2009-04-30 @ 06:00:59
Postat av: TomasH

New Chump Bitch måste vara något speciellt som måste upplevas...

2009-04-30 @ 09:38:54
Postat av: Pappa Peter (Sophies pappa, alltså)

Ja men Wendy! Du är ju bara några kilometer söder om New Chums beach! En liten promenad norrut från Whangapoua som ligger "runt udden" från där du är. Rosa sand och sötvattenskällor en bit upp från sanden. Men lite knepig promenad över rullstenar. Men det kanske kan ha ändrats sedan 1988. :-P



Sköt om Kiwilandet. Jag hoppas fortfarande på att komma tillbaka dit på besök en gång.



New Chums Beach:

q&hl=sv&geocode=&q=new+chums+beach%2C+new+zealand&sll=-36.697053%2C175.66246&sspn=0.115066%2C0.307617&ie=UTF8&ll=-36.710265%2C175.663147&spn=0.460186%2C1.230469&z=10&iwloc=A" rel="nofollow">http://maps.google.com/maps?f=q&source=sq&hl=sv&geocode=&q=new+chums+beach,+new+zealand&sll=-36.697053,175.66246&sspn=0.115066,0.307617&ie=UTF8&ll=-36.710265,175.663147&spn=0.460186,1.230469&z=10&iwloc=A

2009-05-01 @ 18:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0