src="dsc05723_18100570_sys.jpg">

NEW ZEEEEALAND!!!

Hej allihopa!!!

Alltsa vilken dag jag haft! Ni anar inte!
Ja den borjade redan igar faktiskt, nar vi spenderade var allra sista dag tillsammans. Och i Australien framfor allt. Sa himla trist att lamna...for sa mycket fina minnen vi har dar finns liksom inte att beskriva. Det kommer alltid finnas med oss, och vilken resa vi gjorde under vart halvar i Aussie alltsa!

Mitt flyg gick klockan 6 imorse fran Cairns och Soff och Jull foljde med mig till flygplatsen for att saga hejda, trots att deras flyg inte gick vid 12 pa dan...snalla e dem. Sa vi sa hejda. Saklart att de va trakigt, men sa himla tarfyllt va de inte, utan vi vet daremot att vi komemr ha sa himla roliga aventyr pa vara hall o vi ses ju igen om mindre an en manad! Sa de ska nog ga bra :)

Planet gick kl 6 ja, och jag fick en gangplats och bokstavligen somnade ut over gangen 100 ggr om, sa trott jag var. De blev inte sa mycket somn kvallen innan dar som ni kanske forstar...vi akte vid 3 pa natten fran vart hostel, och da hade vi bara betalt for en sang ocksa, sneaky som vi var (lont att betala for mer nar vi knappt skulle sova dar liksom. vi vet hur man sparar cashen!!) Men anyways, forst ett 1,5 timmes flyg till Brisbane. Dar cashade jag in 40 dollar, som kommer att komma in pa bankkontot om typ en vecka (riktat till min kara mamma). Anledningen till detta var attjag blivit kar pa nytt!!! I min nya kamera!!! Kalla mig materialist, javvist men assa, det ar min nya karlek. En rosa liten sak, som ser ut som en snyggt designad planbok, med MEGAskarm, massa coola installningar OCH den e bade vatten o sandtat...kan ha den p anagra meters djup OCH tappa den pa 1,5 m hojd (vilket jag inte planerar, men man vet ju aldrig...) O den e sa fin assa. Ja, den andra dog efter att tappat den i sanden pa varldens storsta sando, Fraser. Sa jaa, what to do. Denna komemr bli stulen fore den gar sonder, sa bra e den (i wish, men anda... :)

Sen var de flyg fran Brissan till Christchurch, dar jag lyckligtvis fick fonsterplats, och somnade med mina tidningar i famnen. Forsta gangen de nansin hant! Jag vaknde i slutet och tittade ut over helt fantastiskt landskap frna ovan, nagot jag aldrig sett forr. Sa sjukt coola berg, med dalar med vatten mellan dem och sedan stora akrar, skog och jag vet inte allt fantastiskt jag sag. Aaaah dar vi jag redan da love NZ-kanslan. I slutet fick jag panne da planjaveln holl pa o landa och sen nar de lugnt e pavag ner pa banan helt plotsligt oser pa med fart och aker upp igen. Sarskilt panne fick jag vid fonstret som bara sag landningsbanan forsvinna ut ur sikte. Men tydligen var de bara nat i vagen pa plandningsbanan och efter 2 cirklar i luften ("guided tour", som kaptenen sa) kunde vi landa. Men panne pa de alltsa! Sen fick jag min efterlangtade stampel i passet och YES jag var i Nya Zeeland!

Jag gick igenom tull o grejer, vaxlade lite pengar och letade reda pa bussen till centrum. Redan dar pratade jag med en tjej fran Canada som nyss kommit fran Thaliand o tankte att YES jag har iaf pratat me EN person pa min resa haha...satte mig pa bussen och akte in till Cathedral Square, Christchurch. Menn gud vilket vader de e har horrni! Jag har inte kant kyla pa jag vet inte hur lange, o de va riktig sa hostkallt, meeen anda maste jag saga att jag inte vantrivdes. De kandes kanske mysigt dar jag vandrade i min hoodie. Men imorgon blir de jeans istallet for leggings. De e trots allt inte sverigekallt, positvit, positivt!

Tjejn fran Canada visade vagen till mitt hostel, Base, 2 min gang fran stationen, tur de! De va egentligen de anda svara jag hade att ta mig igenom for pa torsdagmorgon satter jag mig pa kiwibussen och kommer att ha allmant kul i nastan 4 veckor! De hjalper en ocksa fixa allt boende o alla aktiviteter, sa allt e set o jag e nojd!

Jag checkade in och kom till ett jattefint rum, dar jag var alldeles ensam. Man fick handduk, schampoo o grejer, sa de kandes som hotell. Men ja, de va ordet ensam. Jag insag sadar vid 5 pa kvallen att jag ju inte atit pa hela dan. Sa vaaad skulle jag gora. Jag kom pa mig sjalv runtstrosande pa gatorna o kom pa att jag inte ens vet vad jag letar efter! Har heter inte matbutikerna Coles, Woolworth eller IGA (tror jag). Sa treatade mig sjalv med lite BK! For har heter de faktiskt Burger King o inte Hungry Jacks som i Aussie! Min whopper va ju inte lite god kan jag meddela. Free refills pa dricka, och jag va spymatt nar jag gick darifran. Jag och min confessions of a shopaholic-bok! Jag gick runt o log o tankte pa hur bra allt e o va hur lange som helst o va glad i flera timmar. Men ensam va order igen ja. Jag va pa rumemt sjalv, jag fick ga o ata sjalv. HUR i hela varlden gor man, tankte jag...typ. Jag hade sagt till Soff o Jull att jag kommer kanske inte anvanda min rost pa en manad. Men for en gangs skull maste jag saga tvart om; det var lattare gjort an sagt att sakffa kompisar har! Nar jag kom tillbaka var de 3 supersnalla tjejer pa mitt rum, som alla kommit med kiwi. De fragde direkt om jag ville me ut o ata...proppmatt som jag va foljde jag med som sallskap, de va aven nagra eng.killar fran kiwi me ut o at o redan har jag skaffat mig ett antal nya BFFs (or not) har i NZ! Alla ska aka med upp pa torsmorgon ocksa, sa de kan ju itne bli battre! De blev bade mat, pub, biljard o sen gick de andra pa bio, men jag va helt slut i rutan...

Sa nu ska jag hamta min tvatt, ta en dusch o sedan soooova gott! Som ni marker gar de ingen nod pa en ensam Vendela...dehar kommer bli riktigt roligt! Ser sa sjukt mycket framemot...alltihopa!

Puss love o jag ska fixa telekort imon o ringa er mams o paps! I love you!!!

Kommentarer
Postat av: Papi

Hej,

Skönt att allt har gått bra och jag känner på mig att det kommer att bli riktigt kul på NZ.

Lycka till o ("Pamet u glavu")

/ Papi

2009-04-21 @ 13:14:41
Postat av: Louise(mamma)

Good on ya, mate!

Ensam är stark.

Chattade nyss med Julia som fortf. var vaken, dom hade också landat och installerat sig på ett litet hostel i Chinatown, Singapore.

Njut av NZ som är riktigt vackert!

Kramar

2009-04-21 @ 19:59:21
Postat av: Sophie som alskar vendela!

Heeej love!!

FAn va bra du verkar ha det!! Ar sjukt avundsjuk pa din handduk maste jag saga...vill ocksa ha en riktigt handduk hahaha! Bullen kommer att do av lycka nar jag berattar om famous (hon bolade lite over det igar) ocvh jag maste ju saga att det later som om resan inte kan bli annat an lyckad men engelska killar pa bussen! mm mm mm helfestligt pa den! SAknar dig i massor ska du veta. Bullen och jag liksom hur ska det ga...har inte haft en klocka sen vi satte oss pa flyget och har nada koll pa saker...visste du att om vi inte hade bokat det dar billiga flyget till KL hade vi inte kommit in i singapore?! haha. men vi har iaf min tur med oss iaf sa allt ar kalas. Nu ska jag ge mig ut pa egne aventyr eftersom julia ligger och sover fortfarande haha. inte konstigt om man sitter och chattar med du-kan-gissa-vem halva natten! haha. alskade bullen! Fan vad jag alskar er tva helt galet alltsa! ser framemot nar trean ses igen sa att jag kan kanna bandet pa nara hall! ha! NU ska jag ut pa aventyr all alone jag med! men forst maste jag bara beratta vad de har har haha pa mcdonalds har det en liten gubbe som ser ut som liknar en astronaut med en en stor fyrkantig vaska pa ryggen som levererar hamburgare! haha! tank att inte ens behova ga till donkis for att kaka fyllemat utan bara ringa och bestalla! helfestligt! jajaja...nu har jag suttit har alldeles for lange! men men. alskar ju dig heaps darl!

2009-04-23 @ 03:22:12
Postat av: sophie som glomt hur man skriver...

det va nog samsta kommentaren nagonsin...puss

2009-04-23 @ 03:25:49
Postat av: Joakim

Låter underbart :)

2009-04-23 @ 03:30:39
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0