src="dsc05723_18100570_sys.jpg">

Home Sweet Home


Hej alla de endast hundratusentals läsare vi har kvar (från de miljontriljonbiljardtals vi hade från början)!

Nu har vi varit hemmai hela två veckor! Kan ni fatta?! TVÅ veckor! Tiden har bara sprungit iväg, som vanligt när livet är kul! För roligt har det varit hemma, vi har träffat alla nära och kära och varit på massa fantastiskt roliga studenter och sovit i våra egna stooora sängar (vi alla har fått upgrades). Så det e såklart jättehärligt och vara hemma på många sätt.

Meeeeeeeeen. Visst insåg man när man va borta hur roligt man hade de. För vi mådde bra alltid och hade de roligt mest hela tiden. Men nu när man är hemma måste man ju sakna att ha detta roliga med massa sköna okomplicerade männsikor verkligen hela tiden! Det är bokstavligen som tiden stått stilla här hemma....som om vi var iväg i en tidsmaskin och världen stod stilla. För allting, jag i princip allting är same same. Förutom att de e ÄNNU värre än vi minns att hänga i stan och på uteställena. Usch, helt fruktansvärt, jag vill nog aldrig gå ut i Malmö igen. Vi har införskaffat en ny brevlåda dock, ojojoj.
Men helt seriöst nu. Vi har utvecklats, upplevt och fått alla världens erfarenheter...de e lite guttedkänsla att komma hem alltså. Så vi måste göra nåt åt saken.

8 veckor till är iallafall jag och Julia hemma....sen blir det utomlands igen, i början av augusti! Vi är längt ifrån färdiga med världen, och vi vill ut igen och bara se mer, skaffa nya vardagar och verklgheter och träffa underbart roliga människor lite varstans.

Vad detta med resande ger mersmak alltså. Lite löjligt mycket nästan. Vi saknar ALLT på resan, allt utom att leva i en ryggsäck (rullväska) kanske, ja gud nämnade jag de?! Man har KLÄDVAL och en fet garderob, fylld me massa kläder man ens glömt man haft. Och matcha SKOR med kläderna, helt fantastiskt. Ja men förutom sånt i-landsaktigt så saknar vi allt allt allt typ sol, värme, side bar, byron, stranden, george street, skabban, aussie dudes, våra nya kära vänner, nya zeeeeland aah vad jag saknar!!, snygga english bad boys, dykning, koalor, fraser, deen och att bara kunna göra vad man vill, när man vill, hur man vill, se ut hur som helst och inte en människa bryr sig. Man tar dagen precis som dne kommer och har kuuuulkulkul helahelahela tiden. Vet ni, sen jag tog studenten för ett år sen.
Och JAAAAA gott folk, exakt idag är det ett år sen jag tog studenten, 10 juni 2008, har jag inte haft en enda dåliga dag. Inte EN, kan ni fatta?! Visst har jag inte alltid gått runt och aktivit skrattat, men jag har garanterat alltid mått bra, bättre än någonsin, även om jag är en allmänt livsglad person (som jaa okejdå, kanske kan bli lite smått irriterad ibland när jag blir irriterad) Men ni fattar. Livet är underbart. Och alla har möjligheten till att ha det underbart varje sekund, minut, timme så just do it!

Det är upp till alla att skapa sig en BÄST verklighet, för det går att va nöjd&glad hela tiden, vi är levande bevis på ett år i sträck. Och jag ska låta alla mina kommande år bli minst lika bra. Sen har alla inte samma förutsättningar, det är självklart. Men man kan börja i nåt hörn och mer och mer skapa sig ett liv där man är konstant välmående, och konstant lycklig, det går.

Och vi ska fortsätta med detta såklart. Lite paus hemma i två månader bara. (vilka också e välmående och glada, men inte lika roligroliga kanske) Sen ska vi ut i vida världen igen!

Tack alla som följt vår blogg under resan!

Förresten! Sophie och Julia hade en toppentid i Mallelandet. Det var jätteroligt när vi möttes på lanta sen för en sista vecka ihop på resan. Det blev galna dagar i Phiphi påvägen och en heldag i bangkok innan vi satte oss på planet hem...och tack alla som mötte oss så glatt på svågge!

Och ja, tack igen ni som följt bloggen, kul ni velat läsa om vår resa!
Tack och hej för denna gången we'll be back. Ha en jätteskön sommar!!!

/ Vendela och de andra två (icke lika aktiva bloggarna, men dem hälsar iallafall) Sophie&Julia

Kommentarer
Postat av: TomasH

Tack tjejer. Det har varit fantastiskt att få följa med er på er er resa och ta del av era tankar och funderingar i livet här på bloggen. Ni har verkligen upplevt mycket och fått minnen för livet. Som "cool dad" har jag aldrig varit orolig utan jag har vetat att ni har varandra. Fortsätt med det och var rädd om er vänskap. Tack för allt aktivt bloggande och ha ett gott liv alla.

2009-06-11 @ 10:35:42
Postat av: Lydia

Bra o ha er hemma. Jag är så tacksam och glad att allt har gått så smärtfritt.

Och ska vi sammanfatta, så är det Julia den som lyckats bäst med ordningen: Den mest organiserade: "Tjejen som hade sitt kontokort kvar",

Och tack för allt bloggande,

det har verkligen gjort vardagen lättare för oss här hemma.

Fortsättning följer.........vad jag förstår

2009-06-16 @ 09:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0