src="dsc05723_18100570_sys.jpg">

I Franz Josef!

Heeeeeeeeeeeeeej!

Nu va de ett tag sen jag skrev, sa ska uppdatera er pa mina aventyr! Nya Zeeland e GREAT! Alltsa jag har sa himla roligt hela tiden, och traffar helt underbara manniskor...
Att resa med kiwi experience ar nagot jag rekommenderar alla unga manniskor att gora nan gang i livet...nar ni e unga. Hehe! Men iaf, det e en riktig upplevelse! Vi aker runt i stora grona bussar. Helt perfekt satt o resa sjalv! Som en tjej sa till mig idag "I feel like I'm being baby sit a little..." Sa kan man nastan forklara de!
Just nu e jag nere i Franz Josef, pa sydon och vi ar ett gang pa 10 av oss kvar som startade tillsammans redan i Auckland, pa nordon (NZs storsta stad). Varje dag skickas det runt listor for alla aktiviteter o boende och allt e planerat och bra, rullar smidigt, vi behover itne vanta onodigt lange pa stallen och vi bor allihopa tillsamamsn och hittar pa mycket skoj!
Som igar bl a! Da hade vi ett stooooort fancy dress party, alltsa maskerad, bokstavligen in the middle of nowhere! Vi ar ute vid en sjo, vid ett kolloliknande boende! Kvallen borjade med en storstor middag, sedan kladde alla ut sig och upp sig, och temat for kvallen var pa forsta bokstaven i vart namn. Sagt och gjort, jag var Venus...karleksgudinnan (eftersom att de ju e mitt expertomrade hehehee...not). Mina stickershjartan hamnade lite har o var under kvallen. Men gud va roligt det var! Alla andtrangde sig, det fanns allt fran drakar, staderskor, pirater till kaniner osv osv. Och var pa stralande humor! Sa vi horde musik fran juke boxen, spelade biljard och dansade o sjong all night long!
Inte att alla kvallar e sa planerade, men minst lika festliga!

Andra fantastiska grejer jag upplevt pa vagen ar en Maorishow, alltsa ursprungsbefolkningen som presenterar sitt land och sig sjalva...vilka dem ar, vad de gor osv. Sen at vi en jattestor maorimaltid med mat som blivit tillagad under marken. Gud va de va gottigottgott! Vi har varit pa farmshow dar jag for forsta gangen fick se ett forkylt far, festliga saker de! Jag har black water raftat i grottor under marken (sjukt haftig upplevelse de!), akt jet boat, jattefort o nara klippvaggar, snurrat 360 grader osv...
Och imorgon ska jag vandra pa den glaciar som ror sig fortast i varlden! Fatta en glaciar, stor snogrej, det ska bli ajttehaftigt! Meeeen JATTEkallt! USCH! Alltsa kylan har nere e inte o leka med. Jag fick kopa vantar idag! Men de ska nog ga!

Nu maste jag sova o vila ut infor min vandring imorgon, men skriver snart igen. Ha de sa trevligt pa errepatts konfa allihopa! Pusskram / Vendela

Kommentarer
Postat av: Lydia

Spännande, verkligen jättespännande, jag vill osså....



Nu har vi kommit hem ifrån Holmarna,

Erikas fina konfafest

och vi hälsade från dig

Hon såg nöjd o glad ut

och Tomas o farfar höll väldigt fina tal.

Sen hade Erika o tomas ordnat quiz-tävling, som tyvärr inte jag vann idag, men kanske nästa gång.

pussipussipuss

2009-05-09 @ 23:34:03
Postat av: TomasH

Hej Wendi. Jag får börja kalla dig Venus :-). Låter härligt med rafting under marken. Nu är Erika kristnad och allt gick jättebra. Ha en fortsatt härlig resa. KRAMAR TILL ER TRE

2009-05-10 @ 00:03:40
Postat av: Louise (mamma)

Hej Wendy!

Skönt att höra att allt är bra med dig. Kul att läsa om alla platser du besökt för jag och Peter har ju också varit där och sett/gjort en del av dina upplevelser.

Erikas konfa var fin och hon är ju faktiskt också en "stor" tjej nu.

Lisa och Victor var också där, roligt att få träffa era vänner lite fast inte ni kan vara med.

Ta nu varmt på dig så du inte blir förkyld!

Kramar

2009-05-10 @ 07:28:47
Postat av: Peter the B

Härliga WiNZ (Wendy in New Zealand).

Maj är nog lite sent på säsongen för sommarkläder på Sydön, ja.



Men du, när du hittar en grotta över marken kan du kalla på mig. Den skulle jag vilja se! ;-)

2009-05-11 @ 10:57:36
Postat av: Anonym

grottor i berg?

2009-05-11 @ 22:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0