src="dsc05723_18100570_sys.jpg">

Kiwi for life!


Nu e jag nere i Queenstown gott folk! Adventure capital har pa Nya Zeeland, med alla varldens aktiviteter man kan tanka sig, massa fest och varldens godaste hamburgare. De kan ju inte blir sa mycket battre!...aven om jag inte tanekr gora nan extremaktivitet har. Darfor att jag resonerar sahar; jag har ingen riktigt JAAA gud JA de vill jag verkligen gora just nu. Jag har varit med om sa mycket spannande, underbart o roligt att ett sky dive eller bungy bara skulle vara ytterligare en "check"grej pa langa listan! Plus att jag inte riktigt kanner for de helt, kanns sa sjalvmordsliknande o jag e asradd...Aven om man kanske borde passa pa nar man val e har nere...men jag vet att jag komemr fa molighet senare i livet igen och jag kanske borde spara pa nat att gora i framtiden, om jag nu kanner for de da!

Och jag gor ju sa himla mycket annat! Som de dar i grottor "under marken" Peter...det jag menar e ju mer grottor som e tiotals meter under markniva, inte sanna man kan ga direkt in i typ. Menmen! Sant haftigt...och som pa att vandra pa glaciaren! Oh my goosh! De va den tuffaste vandring jag nansin gjort tror jag! De snackade om att de skulel va svinkallt hit o dit o att vi skulle ta pa oss allt som fanns i vara resvaskor...och de gjorde jag saklart, BOKSTAVLIGEN! Sa typiskt mig, for att jag inte vill frysa! Holl pa att do av varmeslag efter 5 minuter. Men ju hogre upp vi kom, desto kallare blev de ju! Och guuud vilken utsikt nar vi val kom upp! Herregud, nat av de finaste jag sett!! Men kanske en aning for mycket anstrangde for en kropp som inte sett ett gym pa ett ar! Vart var det iallafall, men hade nog inte gjort de imrogon igen...hade varit nice med helikopter faktiskt. Kanske gor det, om de blir en nasta gang ;)

Efter Josefstallet akte vi ner till Wanaka. Det blev en lugn kvall da vi var en aningens mora efter gardagens vandring...plus att dagen efter var vi i Queenstown! Vi sag massa fin natur pavagen, bl a ett stooort berglandskap som speglar sig i sjon, ahh sa fint! Men iaf, Queenstown yes! Det ar har vi e just nu och har e de roligt 24/7 ska ni veta!
Tyvarr ar det har mitt NZaventyr slutar, da jag aker buss till flygplatsen i Christchurch imorgoneftermiddag...sover dar, tar flyget tidigt till Phuket via Sydney. Landar pa kvallen, tar mig till Phuket town, sover dar en natt och aker till Lanta pa lordagmorgon, sa att jag aaaantligen kan aterforenas med mina basta!

Gotta go, hors i Thailandet gott folk!

PussKram / V

Kommentarer
Postat av: Lydia

Spara inte på sånt du kan göra idag.

Som mormor sa: Gör det idag, det du hade tänkt o göra imorgon.

Jag skickar mera pengar

pussi

2009-05-13 @ 07:32:19
Postat av: Peter the B

Lake Wanaka! Kom aldrig dit när vi bodde I Nya Zeeland, men har sett högvis med vackra bilder av sjön i höstfärger. Brukar alltid vara en liten kyrka på en ö i förgrunden.



Då antingen har du åkt, eller kommer att åka, genom Central Otago. Inlandet strax norr om Queenstown, väster om Dunedin. Jag minns det som så där oooootroooligt vackert. Särskilt på hösten.



Res fint och krama om tjejerna när du kommer till Lanta.

2009-05-13 @ 17:41:25
Postat av: Kim

Hej Vendela! :) NZ låter aaaamazing. Dina inlägg är som bäst, du borde skriva en bok! puuuss!

2009-05-13 @ 18:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0